Mysis

Idag har vi haft en riktigt mysisdag, eller ja igår då med tanke på tidpunkten detta inlägg skrivs ;P

Lillhjärtat är såå snuvig fortfarande. Tycker så himla synd om honom. Man gör allt i världen för att skydda sitt barn och ta hand om men nu känner man sig så maktlös. Han är så ledsen när det är så segt och slemmigt i näsan och halsen. Var jättebra nu i eftermiddags men kom såklart tillbaks lagom till kvällen. Så vi har rensat och rensat och till slut så verkade det släppa. Vi fick ut massor och blir så glad när han kan nysa ut lite själv också :) Så nu sover äntligen prinsen jättegott. Johnnie har somnat med och jag ska försöka sova lite jag också.

Dom senaste 2 dagarna har Melvin börjat "pratat" som bara den. Man blir nästan tårögd av hans små söta ljud. Han räcker ut hela tungan och säger : ahhhgääääh, också jättesmilet på det. Så gör han massa andra små gulliga ljud, som jag inte ens tänker ge mig in i att försöka göra en stavning på ;) Tycker det är så spännande att se hur han utvecklas. Tänk att det kan hända så mycket från dag till dag, det är helt sjukt! Det är verkligen värt allting, hur trött och sliten man än må vara vissa dagar så är detta den största belöningen -

Att få se hur det bildas en egen individ i den där lilla människan, och med sina egna speciella egenskaper. Att få ett stort leende tillbaks och se hur han stirrar nöjt med sina vackra ögon mot mina. Att få se hur mätt och belåten han är efter en måltid mat, från gång till gång på bvc se hur han växer och följer sina kurvor. Att få se hur han somnar gott, med armarna bakåt, ett leende på läpparna och förmodligen är helt tillfreds med livet. Det är vad jag kallar riktig lycka, ja känslan går inte att beskriva. Idag blir han 2 månader och jag kan fortfarande ligga vaken i timmar på natten och bara titta på honom. Att man skulle få såhär starka känslor som mamma trodde jag inte. Jag är så otroligt lycklig över min lilla familj. Det finns saker som inte går att mätas med alla pengar i världen - min familj är en av dom sakerna <3


Kommentarer
Postat av: Anna

Kunde inte kommentera ditt översta inlägg om bb personalen som baktalade föräldrarna... Man undrar ju vad det är för en jävla värld man lever i? De som är inkompetenta är ju personalen! Jag blir så förbannat! :S



Angående din kommentar hos mig... Gunnar tror stenhårt på en flicka, åtminstonde hoppas han på det, hihi.

Kramen <3

2012-01-15 @ 13:45:10
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft