ut med det gamla in med det nya

Klockan är halv 2 och jag kan inte sova. Så nu tog jag mig i kragen och rensade ur Melvins garderob. Åh halejulja säger jag bara. Det som skulle ta max 30 minuter trodde jag tog ett par timmar. Måste varit galen när jag väntade honom. Eller så är det bara kvinnosyndromet att "boa" jag led av. Så mycket som aldrig kom till användning. Men men inget att misströsta över nu även om jag måste erkänna en viss separationsångest över att kläderna åker ner i en kartong imorgon. Det är roligt att titta och minnas tillbaks,.. "den hade han första dan"  "var han verkligen såhär liten" osv. Jaja, skärpning Ida nu måste det blir gjort.

Väldigt nöjd över resultatet när det väl vart färdigt iaf. Nu ligger allt nytt sorterat och fint och kaoset är borta. Kanske lite lättare att hitta nu.

Får ursäkta mitt dåliga bloggande, hehe. Känns som jag ursäktar i varje inlägg. Men som vanligt är det detta med tiden. Ja tiden finns just nu nattetid. Otroligt med sant. Nu är den 8:e natten i sträck Lillgubben sover så länge. Förmodar iaf att han kommer göra det inatt också, bara vänta och se. Men han har somnat innan kl 01:00 varje natt och vaknat mellan 06:00 och 10:00 varje morgon. Det är lyx just nu kan jag lova. Man är van en timmes sömn hit eller dit. Har verkligen väntat på det här och kämpat som ett djur för att han ska komma till ro på kvällarna, och har det inte gett resultat så vet inte jag. Nu ska det vara tyst och mörkt på natten, inte tvärtom som förut när han behövde ha ljud på och lampan tänd för att somna. Men olika metoder funkar på olika barn, och ibland funkar det inte alls. Men så är det ju.

Förutom sömnen så händer det otroligt mycket just nu. Är en riktig utvecklingsperiod med mammasjuk dagar, grinolle dagar, myspys dagar, nyfikenhet, osv osv. Senaste nytt för veckan är att sträcka sig efter saker och slå på dom. Skratta och gapa jääättestoort, han uppskattar allt som plingar och blir jätteglad, han ligger och gör höga och supergulliga ljud om och om igen. Nu går det undan mina vänner. Det värmen så i mamma och pappa hjärtat när man ser att utvecklingen går framåt. Det är underbart!

Mig själv är det upp och ner för. Har fortsatt kontakt med smärt och rebah enheten nu och vi håller på att utreder det medicinska för att hitta en lösning där. Så kommer det bli sjukgymnastik framöver och jag ska kontakta ett ställe i mjölby som utför något slags ultraljud på ryggen och andra delar av kroppen. Det skulle tydligen vara väldigt effektivt. Jag tänker testa allt som finns för att det ska bli en gnutta bättre. Dom vet att jag inte tänker ge mig. Jag tänker leva mitt liv så normalt det bara går trots denna sjukdom.

Nu vaknade lillfisen till så ska bädda ner mig med honom tänkte jag och försöka sova lite. Har svinont i ena kotan bak i ryggen, usch och fy. Hoppas man kan få några timmars sömn inatt. Imorgon ska jag fortsätta rensa lite om jag orkar. Det blir mycket "det som inte hinns med idag kan jag ta imorgon eller en annan dag" nu för tiden. Stress är också en sjukdom, en livsfarlig sådan som jag tänker hålla mig borta ifrån fortsättningsvis.

Ha det bra mina vänner. Snart kommer en fin design upp, vet att det ser konstigt ut nu ;P


Ut med det gamla,.. rip storlek 50 och 56 ;/

Och in med det nya, storlek 62 och 68 :)



och hejdå sovmorgon, måste slå på en tvätt när jag vaknar. Alla favvisar i tvätten som vanligt.. Melvin gillar att dreggla och kladda, haha ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft