Nu har dom kommit :)

Hej på er!

Hoppas dagen varit bra, här har allt bara varit lugnt :) Jag har städat och fejjat som vanligt och Johnnie tog en långpromenad med Melvin. Ikväll tog jag också tag i den katastrofala klädkammaren. Så nu är mycket rensat. Vad mycket man hittar som man inte ens visste att han hade. Tänkte jag skulle gå iväg imorgon och ge bort lite :) Vart en hel hög rosa jag vet en liten tjej blir glad över ;)

Melvins Lundmyr kläder har anlänt också. Är supernöjd. Dom små underbyxorna är underbara och tog på han ena paret ikväll. Så nu har man väl snöat in på något nytt. Det finns för mycket fint till bebisar alltså,.. vill inte ens veta hur det blir när han är äldre, haha. Han får ta över min klädkammare garanterat ;P

Är ingenting inbokat denna vecka så blir nog lugnt imorgon också. Den 15:e är det dags för Melvins första vaccination, längtar verkligen inte. Mammas lillhjärta blir nog jätteledsen :( men som med så mycket annat är det ju nödvändigt. Man ska ju vara tacksam att vi faktiskt har så pass bra barnavård här i Sverige där alla får vaccineras mot diverse sjukdomar :)

Igårnatt låg jag också och tänkte på denna fruktansvärda mammasekt som härjar, den man nästan automatiskt måste bli medlem i så fort man fått barn. Det gäller att passa sig noga. Jag personligen är väl inte den som skulle kunna ge kritik genemot andra mammor bara sådär. Vad ger mig rätten till det ? Men att ha en åsikt däremot är stor skillnad. Man kan tycka och tänka, men att gå på personen tycker jag är så fegt. För vem vet egentligen vad som ligger till grund för hur vissa föräldrar gör ?

Många gånger har man ju självklart funderat, hur tänkte dom där ? Men så har man samtidigt tänkt till, det är deras sätt. Vill dom ha det så är det ju upp till dom. Men personligen skulle jag inte. Tycker det är så fult med dessa personliga påhopp och anklagelser man ser lite här och var. Det gör en riktigt ledsen. För man vet ju själv hur man mådde första tiden efter BB. Allting var så nytt, men man provade sig fram och till slut så gick allting bara som på räls. Men så verkar det finnas människor som lever för att framstå som så mycket bättre själv. Dom som vill kritisera och skrämmas. Frågan är ju vad dom tjänar på det ? Jag hoppas ni nyblivna mammor därute som är på samma plan som mig inte alls tar åt er av detta ! Tänk såhär istället; Det är deras egen osäkerhet dom speglar tillbaks i sina ord. Avundsjukan är oftast ett faktum.

Så nu vill jag också passa på att gratulera Sara som fått sin lilla Pojke :) och till dig Anna som väntar en liten tös. Gud så underbart! Jag själv längtar redan till nästa <3

Bjuder på lite bilder :)

Kvällsträning för Melvin, hihi han börjar bli riktigt stark i nacken nu :)


Kommentarer
Postat av: anna

Sötgossen då <3

Hihi, tack. Har råkat köpa lite mer bebiskläder idag, oops :p

Kraaam

2012-02-09 @ 21:51:55
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det kan jag :) skriv bara till min msn så rdnar vi det :) [email protected]

2012-02-11 @ 15:57:02
URL: http://ettannorlundaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft