Tapetsering

Hej på er!

Här hemma är gubben i full gång med tapetseringen, barnrummet först såklart ;) Sedan blir det nog vardagsrummet o sen hallen, sist sovrummet. Gästrummet har redan fina tapeter :) Köket ska få sig en ny våd med tapet längs kanten med så den fula fläcken försvinner (irritationsobjekt!) Hehe.

Annars så har veckan varit okej. Rätt så lugnt i skolan, känns inte som det kommit igång än riktigt. Fick dock hoppa sista lektionen igår då mitt bäcken verkar sagt upp sig. Inte sovit allt för bra inatt, svårt att hitta en bra ställning och sova i. Men nu har jag fått remiss till ortopeden. Hos sjukgymnastiken i mjölby sätter jag inte min fot igen. Otrevligare kärring får man fan leta efter, usch. Tur Johnnies läkare är så bra iaf, det var inget snack om saken att jag skulle få hjälp.

Hälsade på Johnnies syster nu i veckan och fick massor med saker till bebis :D Nu är det inte mycket kvar, lite möbler och kläder o småsaker. Vill gärna få allt färdigt så fort som möjligt så vi kan börja handla hem lite annat till lägenheten också :) Jag och Johnnie måste ju också passa på att unna oss ;P

Är i stort sett färdig med listan nu på vad vi köpt/fått och vad som fattas, samt vad som kan vänta lite. Får se om jag kanske publicerar den här senare idag :)

Var ju bara tvungen att bädda iordning i bebis extrasäng också, vart ju så gulligt :) Fast kanske lite onödigt med tanke på att jag ändå kommer tvätta upp allt sedan innan han anländer, men man kan ju inte låta bli, hihi.

Så fick vi en till snuttefilt i stor modell av mammsen plus tröja i storlek 56 (inte lätt att hitta?) och en söt haklapp :)

Av Lisa har vi fått massor med saker också, sängkläder, spjälskydd, täcke, kudde, babyskydd/bilbarnstol, leksaker, kläder mm :)

Ska ner på tygaffären vid tillfälle och köpa något tyg med traktorer johnnie pratade om, kanske svärmor har lust att sy lite sängkläder av det, blir nog kanonfint.

Nej ska ta och vila en stund nu. Mår lite halvknepigt idag, nyser hela tiden och fryser som bara den. Vill inte bli sjuker. Ha det bra! Lägger in några bilder, bland annat på barntapeten + borden, visst är den söt? :)

Får ursäkta kvalitén på korten, mobilkameran har fått något knäpp verkar det som :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft