Barnmorskebesöket igår

Godmorgon!

Idag är jag uppe med tuppen men tyvärr sprack planerna för dagen när jag insåg hur ont jag har, suck. Så blir ett varmt bad för mig direkt efter detta inlägg. Kör på en mysdag hemma istället.

Igår var jag och Johnnie till barnmorskan igen. Har haft det väldigt jobbigt med både andning, samt att det trycker nått så enormt mot alla organ. Fick både veta och se varför igår.. Barnmorskan känner vid varje besök hur bebisen ligger samt tar ett så kallat SF mått över magen. Men igår var det klurigt, hon fick till och med hämta ultraljudsmaskinen. Se där ja, prinsen ligger med huvudet neråt - MEN! Han ligger i en väldigt konstig ställning, rumpan ligger under mitt högra bröst/under revbenen på höger sida, mot vänster går ryggen. Han har nästan sina fötter vid huvudet, tänk er formen på en falukorv, haha. Så nu förstår jag att det trycker som det gör. Ber innerligt att han fixerar sig snart för är väldigt jobbigt när han ligger såhär även om det ser roligt ut, magen är väldigt sne kan man säga.

Men han växer och mår fin fint fast han är en liten buse mot mamma nu ;) SF måttet är 30cm, hjärtljuden pendlar varje gång så barnmorskan räknar ut i medelvärde, igår låg det på cirka 130. Blodtryck, blodsocker, urin mm ser kanonbra ut. Min totala viktuppgång är cirka 8 kilo nu, inte så farligt tycker jag :)

Fick med mig ett förlossningsbrev jag ska fylla i, och Johnnie med faktiskt. Pappan har ju sina förväntningar också inför förlossningen såklart. Men no way att det där pappret räcker, haha. Kommer använda några frågor som mall, sedan ska dom få en roman. Har väldigt mycket jag vill få framfört och vara tydlig med :)

Gjorde en liten lista igår på det sista som behöver handlas innan bebis kommer, inte mycket kvar nu faktiskt. Känns otroligt skönt :)

Nu blir det ett varmt bad för mig, kanske rygg och bäcken kan kännas aningen bättre.

Ha en fin dag!

Snälla! Finns det någon som kan hjälpa mig sätta in bilder i denna design? Eller göra en helt annan för en billig peng? Hojta till, skulle vara supergulligt :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag skulle kunna hjälpa dig gratis :) Om du addar [email protected].

2011-10-15 @ 21:59:07
URL: http://ettannorlundaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft