Hektiskt sängläge ?

Ja kan man verkligen ha det? Är i alla fall bästa beskrivningen på tillvaron just nu. Tusen saker att göra, ordna o fixa med, men en kropp som inte lyder mig längre. Samtidigt så är allting så underbart. Det närmar sig med stormsteg till den stora dagen då vi äntligen ska få träffa det liv som bott så länge i min mage <3 Att det fortfarande kan vara ofattbart, ska det verkligen komma en bebis? Ibland tror man nästan att något lurat mig, att någon ska säga men snälla Ida - Trodde du verkligen att det var en bebis där inne?  haha ja man får dom mest konstiga tankar som gravid märker jag.

Till veckan blir det att ta tag i hårdhandskarna med alla papper, måste få det gjort så jag kan koppla av någorlunda. Idag ska jag skriva klart förlossningsbrevet, väldigt svårt att komma på vad som ska stå med dock. Man vet ju aldrig hur det blir eller vad som händer. Men skönt om dom kan ta sig tid och läsa lite om mina tankar osv.

Alla bebiskläder i storlek 50 & 56 är upptvättade. Sjukt mycket kläder.., inser att han inte kommer hinna använda alltihop, om han inte kräks väääldigt mycket då så vi får byta ofta ;) tänkte jag skulle börja packa lite smått i bb-väskan. Johnnie ska få välja något fint som pojken ska få ha på sig som första kläder på BB :) Så måste jag ta mig en funderare på om något mer behöver köpas, främst till mig själv då. Det jag vet nu är väl amningsbh och några sköna myskläder o så. Kanske ett par sköna tofflor också ;) Svårt att komma på vad man kan tänkas behöva ha med sig, men blir nog bra till slut :) Förhoppningsvis har jag 4 veckor kvar att fundera på det, kanske mer, kanske mindre? Haha ..

Va hos barnmorskan i torsdags också. Allt ser fin fint ut och han växer precis som han ska. Huvudet ligger fixerat neråt. Har varit så nojjig att han flyttat runt och ligger fel, men nu kan jag känna mig lite lugnare :) Mina värden ser kanon ut och jag har bara gått upp själva graviditeten i vikt eller vad man ska säga. Läste att allting tillsammans väger ungefär 12 kilo, sjukt alltså :O men det är klart, det är ju väldigt mycket där inne förutom bebis. Moderkakan, fostervatten, mina egna vattenansamlingar, hehe.

Ska försöka ta någon ny bild på magen också, man får passa på och ta nu :)

Ha det bra så hörs vi!

Fina blommor jag fick av mammsen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft