11-11-11

Idag hade varit lite häftigt om bebis ville komma, men får nog nöja mig med besök hos barnmorskan. Min slempropp verkar ha gått i bitar eller vad man ska säga,.. hmm. Får se vad dom säger där inne sedan. Har hur som helst haft sjuka drömmar senaste nätterna, ojoj. Har faktiskt inte drömt så mycket om just bebis eller barnafödande under min graviditet, men nu jävlar. Bästa drömmen var när det kom fram att katten - Tildy var pappan till barnet och jag skulle tvingas förklara detta för Johnnie, barnet var randigt... Så jag förklarade i drömmen, men Johnnie sa - Ähh, skit i de. Det vart ju en grabb ändå typ, hahaha.

Så drömmer jag om den där slemproppen också, att jag har värkar, vattnet har gått,.. man vaknar genomsvett och undrar om det är sant. Kanske man börjar bli lite nojjig alltså ? Länge sedan jag hade såhär intensiva drömmar eller vad man ska säga. Men är glad att jag lyckas sova nånting i alla fall. Kroppen behöver ladda upp. Somnade riktigt gott inatt efter Johnnie hade masserat mina onda höfter och jag sedan la mig på värmegrejen :) Han är så gullig min karl som ger mig massage varje kväll, han gör verkligen allt för att jag ska må bra. Hjälpte mig igår och bakade bullar också, haha. Jag får så ont när jag står upp, och bakar man blir det böja sig mycket. Så han fick pensla bullar, sockra, ställa in och ta ut från ugnen ;) gulle <3

Så vart en hel del bullar igår, annars tog vi det bara lugnt. Lite jobbigt att man knappt tar sig ut. Har blivit en jävla procedur att bara ta på sig skorna osv,.. hmm kan det bero på det tjocka magen tro? och att mina höfter sagt upp sig på heltid... Håller verkligen tummarna att det blir bättre efter förlossningen med höfterna och ryggen!

Förutom barnmorskan är det ingenting planerat idag. Skulle behöva åka en sväng till Mjölby, får se om det finns ork till det, och tid. Annars får jag ta det på måndag. Måste ju få in pappren till försäkringsbolaget. Roligt att folk ställer upp och ger en extra saker att göra, man har ju verkligen både tid och ork till det just nu menar jag!

Vill bädda ordning i vaggan också så det är klart :) Allt annat är fixat :D Ingen katastrof om han kommer alls nu, känns som vi är ganska så väl förberedda. Men lika bra att ha det mesta gjort så man kan ta det så lugnt det bara går sedan, hehe. Men ska väl försöka somna om någon timme innan det är dags att kliva upp, ska nog ta mig ett varmt o härligt bad sen innan vi åker.

Lägger in några bilder. Mormor Annicka köpte söta tavlor som Johnnie satte upp i barnrummet, vart så fint :) och Farmor Arina var gullig och betalade den där jättesöta sängmobilen, den spelar lugn musik och är nog jätterolig att ligga och titta på när man är liten bebis :) ( Ursäkta den lilla och dåliga bilden, men har inte knäppt någon när den sitter på vaggan än, men den ser ut precis sådär iaf :)

Ha det bra så hörs vi snart igen! :)

Älskar min Johnnie mest av allt - Snart är vi en egen liten familj ! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft