Graviditetsgalenskap ?

Ja det måste vara det, helt klart.

Sitter och skrattar och läser om folks orosmoln för sina barn i magen. Saker som kan vara farligt, skada barnet och så vidare..

En kvinna hade glömt en hårsnodd på handleden, kan det vara farligt för bebis?
Någon annan undrade om man kan äta magnumglass när man är gravid ?
Djur av alla dess slag ska vara farligt för barnet ?
Och i sin tur orsaka hemska allergier, gäller även all mat? Ja vad fan ska man äta är min fråga ?

Färga inte håret
Ät inte sött
Ät inte fett
Ät inte salt
Drick inte mjölk
Ät inte fisk
Godis är absolut förbjudet
Har du råkat dricka 1 glas vin innan du blev vetandes graviditeten kommer du bli en DÅLIG mamma
Ta inte en endaste alvedon om du så har 40 graders feber..

Var inte uppe i skällande hundar, barnet kan få men för livet

Men det viktigaste av allt! Var inte ute och roa dig, ha inte kul! Du är gravid kvinna och skall hållas inlåst som en höna med ett ägg som ska värpas 24/7.

Nej men seriöst va hörrni, man måste ju få leva fast man bär ett barn i magen. Hur klarade våra mammor av att föda fram fullt friska barn innan dessa hemska larm kom ut om hur farligt allt är ? och deras mamma, våra mormödrar ? Just det. Inte har det blivit nått fel på mig/oss inte, fast jag är helt säker på att mamma åt glass i fulla lass under sina graviditeter :)

Ska nog äta lite glass nu förresten, med PECANNÖTTER I! Fullständigt livsfarligt :)
Kanske jag föder fram en apa istället bara för det?





Kommentarer
Postat av: AnnA

Haha! Helt otroligt! Har läst lite jag med när jag har varit lite nyfiken på vad man "får" göra som gravid. Visst, en del saker kanske man inte bör göra för att vara på den absolut säkraste sidan, men en gummisnodd på armen var det roligaste jag har hört :p Jag som hört att det absolut inte gör nåt om man dricker ett glas vin nångång ibland. Ja, vi blev ju välskapta (tror jag ;p) trots att vi är födda på 80-talet :p Kraaaameen

2011-06-21 @ 13:44:16
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha höll också på att dö när jag läste det där med gummisnodden. Man undrar vart folks vett tagit vägen ;) Ja visst är vi välskapta, tycker jag iaf, hahaha :D Kraam <3

2011-06-21 @ 22:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft