Lillhjärtat 1 månad! <3

Lillgubben är redan 1 månad, tiden går så fort. Det gäller att ta vara på den. Men de tycker jag att vi gör, myser på här hemma hela dagarna :) Just nu ligger båda gubbarna och sover. Ska försöka somna jag också snart. Har bara så svårt att komma till ro. Jag ligger och funderar på allt som ska göras och fixas med hela tiden, fast mycket av alla sakerna skulle jag kunna strunta i. Vi kvinnor är lite knäppa. Sitter och tänker på tvätten som är klar i maskinen nu tillexempel,.. blir det nått fel i våra hjärnor när vi blivit mamma tro? Måste ju vara så. Det är tusen bollar i luften dygnet runt. Att göra flera saker samtidigt är nu för tiden vardagsmat kan jag lova, blir förvånad själv vissa dagar över mitt tidsinställda schema i skallen. Det finns det något att göra HELA tiden, man är aldrig sysslolös. Ja huga...

Stressad är man införjul, vissa dagar känner man bara för att strunta i den helt och hållet. Andra dagar kan jag tycka att julen ändå är lite mysig. Det är något speciellt med att alla nära och kära är samlade och äter god mat tillsammans och bara myser. Det blir ju tyvärr inte ofta så, det är för det mesta fullt upp. Någon gång ibland hinner man kika förbi på en snabbmiddag, fast ändå umgås vi ju ganska mycket. Mommon var här förut idag och hjälpte mig och göra lite fint :) så kommer ju Melvins farmor hit ofta också. Glad att han har så många omtänksamma släktingar, det blir många har får träffa i jul, o alla kusiner med :)

Imorgon ska vi på BVC. Vart ju ingenting här om dagen tyvärr. Jag hoppas verkligen att det blir bra väder imorgon. Skulle behöva oss en promenad, man blir seg av att vara inne. Så detta tråkväder får ta och vända nu, sluta regna och blås!! Men men, ska väl lägga mig och läsa lite och se om jag somnar. Men först ska jag slänga i tvätten o torktummlaren,.. hihi hittar säkert nått på vägen och göra med så den där läsningen är stor chans att den uteblir i alla fall ;)

Älskar min underbara lilla familj <3

Lägger upp lite mysbilder, trodde Melvin ville rapa men så sög han tag i min kind istället, haha fast han ville nog pussas lite också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft