Dags att sjunga ut inför det nya året

Då ska vi ta och köra en liten årskrönika. Känner att jag måste få sjunga ut och berätta exakt hur jag känner såhär inför det nya året, sen är det helt upp till läsarna om man vill ta det som ren kritik, humor eller något annat. Självklart vet mina nära och kära vilka som absolut inte behöver ta åt sig av dom fina titlarna, och för er som känner er träffade. Ta det som en komplimang och fundera över om år 2012 ska bli året för förändring!

Notera även att detta inte behöver handla om händelser gällande mig själv, det kan likagärna vara mina vänner. För dom är man inte elak emot heller ;)

Då börjar vi.

Årets titel för mest påträngande och jobbig
Går självklart till herren som bor i krokarna mellan mantorp och skänninge. Denna har även påvisat vissa tecken för att vara lite bögig och där kan man finna vissa förklaringar till dennes beteende. Kan inte glädjas åt andra, har ett tvångmässigt beteende av att ringa 24/7 fasten ingen svarar på telefonen. I början av året gick det så långt så vi fick skruva ur ringklockan. Det var extremt jobbiga tider. Men du! Vi tänker bjuda dig på dopet i alla fall, bara för att du älskar mig så extremt mycket ;) Du ska få hedersplatsen och en STOR kram när vi ses :)

Årets titel för minst antal duschar går till mannen som brukar gå förbi här utanför i väldigt snabb hastighet. Hur det nu går till har vi haft diskussion kring åtskilliga gånger. Grattis i alla fall! :)

Årets titel för myttomani måste jag (tyvärr) delge flera personer ( Hoppas ni inte tar illa upp om den delade platsen ) Att ljuga för sina vänner är lågt, men när det gäller djur så blir jag förbannad. Kräks på er och skäms! Att stjäla från sina (så kallade) vänner är också extremt lågt. Hade du/ni frågat kunde ni fått sakerna, vi är inte snål av oss. Det handlar om själva lögnerna kring det, det är sånt som gör en förbannad. Men det lägsta av allt, och även fulaste måste vara att ljuga om otroheter för att förstöra mellan folk. Jag blir verkligen illamående på sånt. Nej skärpning, ta er en riktig tankeställare. Det är aldrig försent för ett förlåt.

Årets titel för pyroman går självklart till mannen som fick för sig att elda upp mammsens bil. Du ska ha stort tack, hon har numera en fräsch 850 :)

Årets player/ titel för flest antal flickvänner Mannen som inte minns vad tjejen hette som han hade förra veckan. För han har haft 4 nya sedan dess. Behöver inte nämna mer tror jag ...

Årets person/personer som borde buras in på livstid - Pia Snällman som inte alls är särskilt snäll. Driver valpfabrik, tikarna säljs sedan vind för våg när dom gjort sitt. Skulle ni kvinnor orka med 4 kullar/ungar på raken? Nej tänkte väl det. Dessutom finns det en lag som säger att tikar måste vila mellan visst antal kullar. Sedan hur dessa valpar och hundar har det är fruktansvärt,.. gör en sökning om ni vill veta fler detaljer. Så tänk om människa, innan dina egna djur vänder sig emot dig själv. Vilket jag hoppas händer en vacker dag. Denna titel går även till er som tycker det är okej att slå/plåga djur. Burn in hell ...

Årets tjej som borde göra något åt sitt humör och ta sig en titt i spegeln
- Min pojkvän har seriöst haft hemska mardrömmar sedan han såg dig ,..

Årets titel på sämst stereo går till mannen i brunt, grattis du har vunnit en frigolitcykel.

Årets smartaste och som borde köpa kjell och Co:s bok hur funkar det ? - ALLT I centimetrar!!

Årets mest skrattade och givande statusuppdateringar på FB - Fröken heting ;)

Årets vidrigaste människa/människor - Kvinnomisshandlare, peddofiler helt klart!!

Årets titel för jobbigast djur - Tyvärr Tildy, men sedan lillen kom har du blivit extremt jobbig. Ditt arsle är inte det första man vill se i nyllet när man slår upp ögonen på morgonen ,.. men du är en bra badvakt i alla fall! ;) och vi älskar dig ändå ;)

Årets IDIOT - klaga och skrämma andra när man gör såå sjuka saker själv ? Herregud alltså,..

Också några mer positivare titlar!

Årets snyggaste tjej- Linnea Montazami :)

Årets snällaste och som ställt upp för mig mest -
Älskade tanten min!

Årets mest älskade
min och johnnies familj, gubben min och Melvin såklart ! :) Även mina närmaste vänner <3

Årets roligaste händelser - Mina väninnor som fått besked om/ fått tillökning, det är SÅ roligt! :D Man blir så himla glad själv för man vet vilken lycka det är! Grattis ännu en gång :)

Och för min egen del

Årets nyårslöften


Jag ska ge mig själv mer egentid. Åka iväg för mig själv, ta fler promenader, börja träna, sluta tänka på andras problem och hjälpa hela tiden när jag inte har något för det. Jag har mig och min egna familj att ta hand om, så det så ;) Jag ska även försöka vara mer social och höra av mig mer till mina älskade vänner, men jag vet att ni haft överseende sedan Melvin kom, det ÄR svårt att få tiden att räcka till. Jag älskar er! <3



Ja mina vänner. Det har varit ett omtummlande år minst sagt. Mycket jobbiga händelser har vi varit med om. Men även underbara. Det allra finaste som skett är dagen då våran älskade Melvin kom till världen. Det fick alla problem och händelser att kännas så värdelösa. Han är den som får oss att le och glömma alla bekymmer. Du är det bästa som hänt oss killen ;) Mamma och pappa älskar dig extremt mycket!

Nu vill jag passa på och önska mina nära och kära ett riktigt gott nytt år!




Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket underbart inlägg! Fick mig allt några skratt =)

God fortsättning finaste Ida med familj <3 Kraam

2012-01-01 @ 14:35:02
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En design av:

av; kim rodtoft